Corporate Communication through the Campaign of Consuming Jamu
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Chusna, N., Mulyani, E., Priyadi, M., Irawati, A., R, D. S., & Safitri, R. (2021). Edukasi Tentang Virus Corona dan Pembuatan Jamu Empon-Empon untuk Penanganan Virus Corona. 5(1), 11 12.
Daud, R. F., & Aprilani, D. (2017). (NASDEM) melalui Sosialisasi Program Kampung Enterpreneur Creative (KECE) untuk Meningkatkan Kesejahteraan Ekonomi (Studi Pada Calon Gubernur Lampung Mustafa). 249 263.
Eapen, J. T. (2021). Matily herbal drink could be a prophylaxis and therapy against COVID-19: a possibility. International Journal of Research in Medical Sciences, 9(2), 651.
Fernandha, A. (n.d.). Digital Campaign Ngobrol Projoct Oleh PT.XL Axiata Tbk. 19-35.
Firmansyah, M. A., Karlinah, S., & Sumartias, S. (2017). Kampanye Pilpres 2014 dalam Konstruksi Akun Twitter Pendukung Capres. Jurnal The Messenger, 9(1), 79. https://doi.org/10.26623/themessenger.v9i1.430
Gbadamosi, I. T. (2020). Tay safe: helpful Herbal remedies in Covid-19 infection. African Journal of Biomedical Research, 23(2), 131 133.
Handes. (2019). Public Relations dan Corporate Communication. IAIN Pontianak.
Hayuningrat, & Chandra, G. (2019). Perancangan Kampanye Digital Soya c(o)u(l)ture. ISI Yogyakarta.
Juwita, R. (2017). Media Sosial dan Perkembangan Komunikasi Korporat. Jurnal Penelitian Komunikasi, 20(1), 47 60. https://doi.org/10.20422/jpk.v20i1.136
Kemkes. (2020). Ayo Minum Jamu, Ayo Sehat dengan Jamu. Kementerian Kesehatan Republik Indonesia.
Ketter, E., & Avraham, E. (2012). The social revolution of place marketing: The growing power of users in social media campaigns. Place Branding and Public Diplomacy, 8(4), 285-294.
Kiew, O. F., Singh, R., Sirisinghe, R. G., Suen, A. B., & Jamalullail, S. M. S. (2003). Effects of a herbal drink on cycling endurance performance. The Malaysian Journal of Medical Sciences: MJMS, 10(1), 78.
Kusumo, A. R., Wiyoga, F. Y., Perdana, H. P., Khairunnisa, I., Suhandi, R. I., & Prastika, S. S. (2020). Jamu Tradisional Indonesia: Tingkatkan Imunitas Tubuh Secara Alami Selama Pandemi. Jurnal Layanan Masyarakat (Journal of Public Services), 4(2), 465-471
Lestari, A., & Simarmata, T. (2018). Pengetahuan Masyarakat Jawa Tentang Tanaman Bahan Dasar Jamu Tradisional Di Desa Brohol Kecamatan Sei Suka Kabupaten Batubara. Buddayah : Jurnal Pendidikan Antropologi, 1(1), 7. https://doi.org/10.24114/bdh.v1i1.8552
Muges, M. R. (2018). Kampanye HUMAS Dinas Komunikasi Informatika dan Persandian Kota Yogyakarta dalam Membentuk Citra Positif Pemerintah Kota Yogyakarta (Studi Analisis Deskriptif Kualitatif pada Tahun 2018). IEEE Communications Surveys and Tutorials, 15(4), 2046 2069. https://doi.org/10.1109/COMST.2015.2457491
Mulyani, H., Sari, S., & Sari, G. (2015). Public Relation. 21 86.
Namdeo, P. (2021). A Review on Herbal Immunity Booster and Nutrition To Fight against Covid-19. J Pharm Adv Res, 4(5), 1226-1237.
Nawir, M. (2020). Jamu Tradisional Bisnis Moncer Saat Pandemi Covid-19. Kompasiana.Id.
Pahlevi, T. A. (2017). Peran Corporate Communication Grapari Telkomsel dalam Menjalankan Program Corporate Social Responsibility di Kota Samarinda. EJournal Ilmu Komunikasi, 5(1), 311 322.
Perbawasari, S., Sjoraida, D. F., & Lestari, V. A. (2016). Proses Public Relations dalam Program Gerakan Pungut Sampah Pemerintah Kota Bandung. Jurnal Penelitian Komunikasi, 19(2), 95 108. https://doi.org/10.20422/jpk.v19i2.59
Pradana, W. E. (2019). Di Tengah Stigma Pahit, Jamu Mencari Jalan untuk Eksis. Kumparan.Id.
Setiawan, I., Suharyanto, S., & Dianto, R. (2018). Peningkatan Pengetahuan Tentang Jamu Pada Siswa-Siswi di Sekolah Dasar Negeri 1 Boyolali. Jurnal Surya Masyarakat, 1(1), 54. https://doi.org/10.26714/jsm.1.1.2018.54-58
Sugiyono. (2015). Metode Penelitian Kombinasi (Mix Methods). Bandung: Alfabeta.
Syaifuddin. (2018). Pengaruh Strategi Komunikasi Perusahaan dan Kreasi Nilai Pelanggan terhadap Pembentukan Reputasi Perusahaan (Case Study). Knsi 2018, 770 775.
Tamara, F. S. (2017). Image Jamu Iboe Natural Drink Dalam Upaya Brand Repositioning Oleh Pt Jamu Iboe Jaya. 2017, 1 12.
Trimanah, T., & Wulandari, D. (2018). The Perception of Perhumas Central Java Members on Principles of PR Performance in Islam. Jurnal The Messenger, 10(1), 124. https://doi.org/10.26623/themessenger.v10i1.594
WHO. (2020). WHO supports scientifically-proven traditional medicine. World Health Organization
Widiyani Roosinda, F., & Alfraita, A. (2020). Community Campaign in the Political Meme Nyeleneh Community in 2019 Presidential Election. Humanities & Social Sciences Reviews, 8(1), 539 549. https://doi.org/10.18510/hssr.2020.8166
Wiedosari, E., Suhirman, S., & Sembiring, B. B. (2020). Pengaruh Jamu Herbal Sebagai Antioksidan pada Ayam Pedaging yang diinfeksi Eimeria Tenella. Jurnal Penelitian Tanaman Industri, 20(1), 9. https://doi.org/10.21082/jlittri.v20n1.2014.9-16
Zulfikar, F. (2019). Inilah Macam-Macam Jamu Tradisional Khas Indonesia. https://www.goodnewsfromindonesia.id/2019/06/26/inilah-macam-macam-jamu-tradisional-khas-indonesia
DOI: http://dx.doi.org/10.26623/themessenger.v13i1.2245
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2021 Jurnal The Messenger
View My Stats [Jurnal The Messenger] is an International Scientific Journal, Published by the Department of Communication, Faculty of Information Technology and Communication, Universitas Semarang (Central Java, Indonesia). It is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.