The Effect of Financial Performance on Firm Value with Corporate Social Responsibility as Moderated Variables

Febrina Nafasati, Muhammad Hilal

Abstract


The purpose of this study is to examine financial performance on the firm value and to examine corporate social responsibility in moderating the relationship between financial performance and firm value. This study examines the effects of financial applications on industrial figures and examines corporate social responsibility in moderating the ties of financial applications on industrial figures.

This study was conducted on 28 banking companies listed on the Indonesia Stock Exchange (IDX) during the 2016 2018 period using secondary data. The samples were selected using the purposive sampling method, with a total of 84 companies. This study's data analysis technique was the simple regression analysis and moderated using Wrap PLS 7 with the independent variable of financial performance, the dependent variable of firm value, and the moderating variable of corporate social responsibility.

The results showed that financial performance affected firm value, while corporate social responsibility was able to moderate financial performance on firm value.


Keywords


Financial Performance, Firm Value, Corporate Social Responsibility

Full Text:

PDF

References


Alien; Kevin ; Nurul. (2017). Pengaruh Kinerja Keuangan Terhadap Nilai Perusahaan Dengan Corporate Social Responsibility Dan Kepemilikan Institusional Sebagai Variabel Pemoderasi (Studi Empiris Pada Perusahaan Manufaktur Dl Bursa Efek Indonesia). Unisia, 8(2), 200 221. https://doi.org/10.20885/unisia.vol35.iss78.art2

Ambar, W. (2015). Pengaruh Corporate Social Responsibility Terhadap Nilai Perusahaan Dengan Profitabilitas Sebagai Variabel Moderasi. In Maneggio: Jurnal Ilmiah Magister Manajemen (Vol. 0, Issue 0, p. 0). https://doi.org/10.30596/maneggio.v1i1.2371

Aziz, R. (2017). Pengaruh Keputusan Investasi, Kebijakan Dividen Dan Kebijakan Hutang Terhadap Nilai Perusahaan Manufaktur yang Terdaftar Di BEI. In Universitas Negeri Yogyakarta.

Fasya, A. (2018). Pengaruh Pengungkapan Corporate Social Responsibility Terhadap Nilai Perusahaan Dengan Profitabiliats Sebagai Varaibel Moderasi. Jurnal Informasi Perpajkan, Akunatnsi Dan Keuangan Publik, 13(2), 145 162.

Ghozali, I. (2016). Aplikasi Analisis Multivariete SPSS 23.

Hair, J. G. T. C. M. M. (2017). A primer on partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM). In SAGE Publications, Inc. https://doi.org/10.1080/1743727x.2015.1005806

Kenny, D. A. (2018). Moderator Variables. http://davidakenny.net/cm/moderation.htm

Ketut, I. G. I. (2016). Pengaruh Profitabilitas Dan Size Terhadap Nilai Perusahaan Dengan CSR Sebagai Variabel Pemoderasi. E-Jurnal Manajemen Unud, 5(1), 561 594.

Muliani, L. E., Yuniarti, G. A., Sinarwati, K., Akuntansi, J., Volume, 2, & Tahun, 2014. (2014). Pengaruh Kinerja Keuangan Terhadap Nilai Perusahaan Dengan Pengungkapan Corporate Social Responcibility Dan Good Corporate Governance Sebagai Variabel Pemoderasi (Studi Kasus Di Bursa Efek Indonesia Periode 2010-2012). E-Journal S1 Ak Univesitas Pendidikan Ganesha, 2(1).

Sigit Hermawan; Afiyah Nurul. (2014). Pengaruh Kinerja Keuangan Terhadap Nilai Perusahaan Dengan Pengungkapan Corporate Social Responsibility Sebagai Variabel Pemoderasi. Jurnal Dinamika Akuntansi, 6(2), 103 118.

Simatupang, H. B. (2019). Peranan perbankan dalam meningkatkan perekonomian indonesia. Jurnal Riset Akuntansi Multiparadigma, 6(2), 136 146.

Solihin M; Ratmono D. (2013). Analisis SEM-PLS dengan WarpPLS 3.0 : Untuk Hubungan Nonlinier dalam Penelitian Sosial dan Bisnis. http://opac.ut.ac.id/detail-opac?id=37735

Wayan, I. (2014). Pengaruh ROA Terhadap Nilai Perusahaan Dengan Pengungkapan Corporate Social Responsibility Dan Good Corporate Governance Sebagai Variabel Pemoderasi (Studi Kasus Pada PT. Persada Raya Motion Kuta Badung). Juima, 4(2), 142 147.

Wijaya, B., & Sedana, I. (2015). Pengaruh Profitabilitas Terhadap Nilai Perusahaan (Kebijakan Dividen Dan Kesempatan Investasi Sebagai Variabel Mediasi). E-Jurnal Manajemen Universitas Udayana, 4(12), 447




DOI: http://dx.doi.org/10.26623/ebsj.v5i1.3327

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2021 Economics and Business Solutions Journal



Economics and Business Solutions Journal
Published by :
Faculty of Economics, Semarang University
Soekarno Hatta Street, Tlogosari Kulon, Pedurungan
Semarang City, Central Java - Indonesia
P-ISSN : 2580-6084
E-ISSN : 2580-8079
Email   : jseb@usm.ac.id

  

This work is licensed under a 
Creative Commons Attribution 4.0 International License