Pengaruh Postingan Instagram @kejadiansmg Terhadap Pemenuhan Kebutuhan Informasi Lalu Lintas Followers

Najla Kamila

Abstract


The Effect of Instagram Account Content @kejadiansmg on Meeting the Information Needs of Its Followers' Traffic". S-1 Communication Science Study Program, Faculty of Information and Communication Technology, University of Semarang. This study aims to explain and find out how theinfluence of @kejadiansmg Instagram account content on meeting the information needs of their followers' traffic. The method used in this study is a quantitative research method using the Uses and Effect theory. The purpose of this theory is to examine how the audience uses a medium, and one of the effects caused by using the media is that information needs are met. The results of the study explained that the value of the coefficient of determination of Instagram content significantly influenced the variable of meeting traffic information needs by 81.2% while the remaining 18.8% was influenced by other variables outside this study.

Full Text:

PDF

References


A. Nalendra, Y. R. (2021). Statistika Seri Dasar Dengan SPSS. Bandung: Media Sains Indonesia. Agnes Pertiwi Sutrisno, I. D. (2022). PENGARUH PENGGUNAAN MEDIA SOSIAL HUMASBDG TERHADAP PEMENUHAN KEBUTUHAN INFORMASI FOLLOWERS. 119-120. Jurnal Common Agus Efendi, P. I. (2018). Analisis Pengaruh Penggunaan Media Baru Terhadap Pola Interaksi Sosial Anak di Kabupaten Sukoharjo. Jurnal Penelitian Humaniora, 12-24. Agustina, L. (2020). Efektivitas Akun Instagram @Commuterline Terhadap Pemenuhan Kebutuhan Informasi Followers. Other Thesis Universitas Komputer Indonesia. Atmoko, D. B. (2012). Instagram Handbook Tips Fotografi Ponsel. Jakarta: Media Kita. Clarisa Br. Ginting, K. N. (2021). Pengaruh Penggunaan Media Online Terhadap Pemenuhan Kebutuhan Informasi (Survei Pada Followers Akun Instagram @medantalk. e-Proceeding of Management. Effendy, O. U. (2003). Ilmu, Teori dan Filsafat Komunikasi. Bandung: PT. Citra Aditya Bakti. Eric Persadanta Bangun, F. V. (2019). Analisis Isi Unsur Kelengkapan Berita Pada Media Online Manadopostonline.com. 1-2. Fauziyyah, S. N. (2020). Pengaruh Efektivitas Akun Instagram @infobandungraya Terhadap Pemenuhan Kebutuhan Informasi Followers. Ghozali, I. (2018). Aplikasi Analisis Multivariate dengan Program IBM SPSS 25. Semarang: Badan Penerbit Universitas Diponegoro. Guha. (2004). Documentation and Information. New Delhi: The World Press Private Limited. Helen Nadya Saraswati, I. P. (2022). Efektivitas Akun Instagram @infoserang Dalam Pemenuhan Kebutuhan Informasi Followers. 3-5. Josephine, E. H. (2020). Penghentian Program Jurnalisme Warga di TVRI dan Metro TV. 117 Kuncoro, M. (2013). Metode Riset Untuk Bisnis & Ekonomi . Jakarta: Erlangga. Le Nia, R. L. (2019). Pengaruh Penggunaan New Media Terhadap Pemenuhan Kebutuhan (Studi Tentang Media Sosial Facebook Dalam Pemenuhan Informasi di Kalangan Ibu Rumah Tangga). Prologia. McQuail, D. (2011). Teori Komunikasi Massa. Jakarta: Salemba Humanika. Natasya Puspita Sari, N. R. (2022). Pengaruh Konten Media Sosial Instagram @laakfkb Terhadap Pemenuhan Kebutuhan Informasi Mahasiswa Akhir FKB . 270-471. Jurnal Education and Development Nugraha, P. (2012). Citizen Journalism: Pandangan, Pemahaman dan Pengalaman. Jakarta: ku Kompas. Priansa, D. J. (2017). Komunikasi Pemasaran Terpadu Pada Era Media Sosial. Bandung: CV Pustaka Setia. Priyatno, D. (2013). Mandiri Belajar Analisis Data Dengan SPSS. Yogyakarta: Mediakom. Riswandi. (2009). Ilmu Komunikasi . Jakarta: Graha Ilmu. Romli, A. S. (2018). Jurnalistik Online. Bandung: Nuansa Cendekia. Rossza, D. A. (2020). Pengaruh Media Sosial Instagram @halodoc Terhadap Pemenuhan Kebutuhan Informasi Kesehatan Followers. JOM FISIP, 1. Sarmanu. (2017). Dasar Metodologi Penelitian Kuantitaif, Kualitatif, Statistika. Surabaya: Airlangga University Press. Simarmata, J. (2010). Rekayasa Web. Yogyakarta: Andi Offset.

Solis, B. (2010). Engage: The Complete Guide for Brands and Business to Build, Cultivate, and Measure Success in The New Web. New Jersey: John Wiley & Sonc Inc. Solis, B. (2010). Engage: The Complite Guide for Brands and Business to Build, Cultivate, and Measure Success in The New Web. New Jersey: John Wiley & Sonc Inc. Sri Wahyuni P, F. F. (2019). Pengaruh Konten Instagram @smrfoodies Terhadap Minat Beli Followers. Sugiyono. (2017). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, R&D. Bandung: Alfabeta. Sugiyono. (2018). Metode Penelitian Kuantitatif. Bandung: Alfabeta. Sugiyono. (2019). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Bandung: Alphabet. Sugiyono. (2020). Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatit Dan R&D. Bandung: Alfabeta. Sujarweni, V. W. (2014). Metode Penelitian: Lengkap, Praktis dan Mudah Dipahami. Yogyakarta: Pustaka Baru Press. Syahdatina, V. D. (2018). Bias Perempuan Dalam Postingan Akun Instagram (Analisis Semiotik pada Akun Indozonelife). Tankard, S. a. (2011). Teori Komunikasi: Sejarah, Metode dan Terapan di dalam Media Massa. Jakarta: Kencana. Wahyudi, R. F. (2020). Citizen Journalism (Jurnalisme Warga): Dari Fakta Berita dan Profesionalitas. 87-88. Jurnal Komunikasi dan Penyiaran Islam Winarno, W. W. (2015). Analisis Ekonometrika dan Statistika dengan Eviwes, Edisi Empat. Yogyakarta: UPP STIM YKPN. Xin Zeng, S. J. (2019). New Perspectives on Citizen Journalism. Sage Journals. Yulianti. (2017). Aktivitas Pemilik Akun Instagram di Kota Palu yang Mengunggah Foto dengan #Ditunggudipalu. Jurnal Online Kinesik. Bayu, Dimas. (2022). APJII: Pengguna Internet Indonesia Tembus 210 Juta pada 2022. Diakses pada tanggal 15 Oktober 2022, Dari: https://dataindonesia.id/digital/detail/apjii-pengguna-internet- indonesia-tembus-210-juta-pada-2022 Riyanto, Andi Dwi. (2022). Alasan Utama Orang Indonesia Menggunakan Internet Tahun 2022. Diakses pada tanggal 15 Oktober 2022. Dari: https://andi.link/hootsuite-we-are-social-indonesian-digital- report-2022/ Dihni, Vika Azkiya. (2022). Ini Deretan Konten Internet Paling Sering Diakses Warga RI. Diakses pada tanggal 15 Oktober 2022. Dari: https://databoks.katadata.co.id/datapublish/2022/06/13/ini-deretan- konten-internet-paling-sering-diakses-warga-ri (2021).Jumlah Kendaraan Bermotor Menurut Kabupaten/Kota dan Jenis Kendaraan di Provinsi Jawa Tengah (Unit), 2019-2021. Diakses pada tanggal 6 November 2022. Dari: https://jateng.bps.go.id/indicator/17/1006/1/jumlah-kendaraan-bermotor-menurut-kabupaten-kota- dan-jenis-kendaraan-di-provinsi-jawa-tengah-html.




DOI: http://dx.doi.org/10.26623/janaloka.v1i1%20Juni.7024

Refbacks



Indexed by: